Meny Stäng

Barnläger, Furuboda

barnlager-Furuboda

MÅNDAG 8 JULI TILL FREDAG 12 JULI 2024

Epilepsiföreningen Norra Skåne inbjuder barn med epilepsi i åldern 5 – 15 år och deras familjer till lägervistelse i natursköna Furuboda. (Epilepsidiagnosen skall vara huvuddiagnos och barn med eventuella andra diagnoser/funktionsnedsättningar tas emot i mån av kapacitet.)
Medan föräldrarna är på föreläsningar med neurologiläkare, epilepsisjuksköterska och andra relevanta och intressanta föreläsare, tar våra ledare väl hand om alla barnen i familjen med massor av bus och roliga aktiviteter. Vi har ett digert program för alla barnen med både inne- och uteaktiviteter. Syskon under 5 år är välkomna men måste ansvaras för av föräldrarna.
Kvällarna tillbringar vi alla tillsammans med t ex utflykter, disco, bad, tipspromenad, nattamad och mycket annat roligt.
Lägeravgiften är 600 kr för vuxna och 200 kr för barn t.o.m. 15 år.
Det finns möjlighet att söka fondmedel till egenavgiften, t.ex. hos Majblommekommittén genom skolsköterskan. Fråga kuratorn på sjukhuset, skolsköterskan eller Er lokala epilepsiförening om ni är i behov av ekonomiskt bidrag. Anmälningsavgiften betalas till nedanstående bankgironummer eller Swish (se sidfot) när ni fått besked att ni är antagna och allra senast 18/4. Avbokning efter 20 april kommer inte att återbetalas.
Intresseanmälan senast 28 februari 2024 till:

Epilepsiföreningen Norra Skåne

Kanslihusvägen 13A