Meny Stäng

Varmt välkommen som medlem!

Hos oss kan du som har epilepsi, som är anhörig/kompis eller som exempelvis arbetar med personer med epilepsi bli medlem. Du blir en viktig del i vårt påverkansarbete för att förbättra vården och livssituationen för personer med epilepsi och deras närstående. Som medlem får du:

• inbjudningar till förenings- och förbundsarrangemang, till exempel föreläsningar, barn- och ungdomsläger, familjeträffar, webbinarier, grupp- och informationsmöten samt Epilepsikalas
  • försäkring som gäller vid våra arrangemang
  • från ditt medlemskaps start får du två månaders gratis försäkring för olycksfall Privatvård inkl. psykologtjänst från Unik försäkring Läs mer
  • möjlighet att teckna övriga sakförsäkringar i Unik försäkring, anpassade för våra medlemmar.
  • information, råd och stöd samt gemenskap med andra i liknande situation
  • medlemstidskriften Epilepsia fyra gånger per år
  • möjlighet till individuell rådgivning i rättighetsfrågor genom Funktionsrättsbyrån

Hur blir jag medlem?

Fyll i ansökningsformuläret på sidan Bli medlem.

Du kan välja om du vill ha enskilt medlemskap eller familjemedlemskap i en lokalförening eller om du vill vara stödmedlem i Epilepsiförbundet. Du blir medlem när du har betalat din första avgift.

Hur betalar jag?

I anmälningsformuläret får du välja om du vill betala din första avgift direkt med Swish eller kort eller få en faktura via e-post.

Möjlighet att betala via autogiro finns. Logga in på din internetbank och leta upp Autogiro i menyn. Sök upp och lägg till Svenska Epilepsiförbundet som mottagare – följ instruktionerna som ges.

Vad kostar det?

Enskilt medlemskap i en lokalförening kostar 250 kr/år (Göteborgsföreningen har en annan avgift).

Familjemedlemskap i en lokalförening kostar 350 kr/år (Göteborgsföreningen har en annan avgift). Anmäl hela familjen så blir alla försäkrade vid våra aktiviteter. Familjemedlemskapet gäller för personer som bor på samma adress.

Läs mer här om lokalföreningarna.

Stödmedlemskap kostar 350 kr/år. Vi rekommenderar alla att vara medlem i en lokalförening. Men om du inte vill det kan du istället bli stödmedlem i Epilepsiförbundet. Som stödmedlem är du kopplad enbart till förbundet och kan inte delta på lokalföreningarnas egna aktiviteter, och du har inte rösträtt på förbundskongressen.

Stödmedlemskap i förbundet har en högre årsavgift än lokalföreningarna eftersom medlemskap i förbund inte får räknas med i statsbidraget, som är förbundets viktigaste inkomstkälla. Statsbidraget baseras på antal medlemmar i lokalföreningarna. I stödmedlemskapet finns inte heller möjligheten till familjemedlemskap.

Prenumeration

Enbart prenumeration på Epilepsia (dvs utan medlemskap) kostar 260 kr/år; för utlandsadress tillkommer porto. Men välj hellre medlemskap i en lokalförening – det är aningen billigare, och du får mycket mer för pengarna.

Integritetspolicy

Ändra uppgifter i medlemsregister

Är du registrerad medlem och vill se/ändra dina kontaktuppgifter i vårt medlemsregister? Klicka på knappen nedan! Om det är första gången du besöker medlemsregistret eller om du har glömt dina inloggningsuppgifter: Skriv in din e-postadress och klicka sedan på ”Skapa lösenord/Glömt lösenord”. Ett automatiskt mejl skickas till dig (kolla även i din skräppost). Kontakta info@epilepsi.se om du behöver hjälp.