Meny Stäng

Ung med epilepsi

Vi stödjer unga som lever med epilepsi

Förbundets ungdomssektion erbjuder stöd och råd till ungdomar som lever med epilepsi. Vår uppgift är att vara ett stöd för unga med epilepsi och deras anhöriga samt att verka för deras intressefrågor. Ungdomssektionen strävar efter att sprida information om epilepsi så att kunskapen och förståelsen blir större.

Anna Eksell leder ungdomssektionens arbete tillsammans med ett gäng unga medlemmar som väljs på förbundets kongress. Anna vet hur det känns att leva med epilepsi som ung och har varit den drivande motorn i förbundets ungdomsläger under många år. Har du frågor – stora eller små? Kontakta Anna på tfn 070-288 30 06. Det går även bra att skicka sms eller mejla henne.

Folder att ladda ner som pdf: folder_läxhjälp ungdomar2023

Ung med epilepsi

Förbundet anordnar årligen några nationella barn- och ungdomsaktiviteter som våra medlemmar kan delta i. Vi umgås, har kul tillsammans och skaffar nya vänner genom aktiviteter både inomhus och utomhus. Aktiviteterna får oss att testa nya saker, tänja på våra egna gränser och utvecklas.

Våra barn- och ungdomsaktiviteter som du kan läsa mer om nedan finansieras av bidrag från Föreningen Margarethahemmet. Under 2023 hade vi även en aktivitetet på Astrid Lindgrens värld som finaniserades av Stiftelsen Sunnerdahls handikappfond.